Friday, February 20, 2009

A Blog is Born in Ventiane, Laos

Fantastisk, ikke nok med at jeg er kommet på Facebook - nu blogger jeg også – langt om længe!!! Så velkommen til bloggen With Love from Asia. En blog skal jo helst være lidt ligesom en dagbog, et øjebliksbillede over tanker, oplevelser, meninger og indtryk. Det har dog vist sig at være lidt svært med den måde vi rejser på, da vi ikke har netforbindelse det meste af tiden. Derfor vil indlæggene komme I “klumper”. Men hvis du har lyst kan du her læse lidt om hvordan en rygsækrejse med mand og to børn igennem Thailand, Cambodia, Vietnam og Laos spænder af!
MEN, allerførst en advarsel: alle beretninger er fuldstændige subjektive og det er altså verden ifølge "farangen" Helle Regine og hendes øjne der ser og indfanges af indtryk og historier som hun synes er værd at dele med dig.
So be ware and be warned; måske vil du opdage at du bliver uenig,foraget eller eller synes jeg er komplet langt ude. Godt så! Det er fint med lidt debat og du er mere end velkommen til at give mig en verbal skideballe på bloggen! Jer der kender mig godt, ved at jeg påskønner folk med forskellige meninger! Ingen citronmund her!
Alle værktøjer jeg har lært på journalisthøjskolen er lagt på hattehylden og jeg skriver hvad der falder mig ind. Der vil herske total journalistisk anarki : ). Nogle indlæg vil hovedsaligt være på dansk og andre på engelsk. Læs hvad du har lyst til! Jeg glæder mig til at dele nogle af mine oplevelser med dig!
Bidt af Bangkok
Bangkok er intet mindre end fantastisk! Jeg er fuldstændig betaget af dette storbysmetropol med et sandt mylder af mennesker, scootere, biler, tuk-tuks, paladser, pagoder, buddaher og det næst vigtigste I mit eget liv MAD .Og der er masser af det, overalt på hver kvadratkilometer og det smager vidunderligt – som at tage en bid af himlen hver gang og jeg bliver hele tiden overrasket over nye smagsindtryk forstærket af chili, lime, citrongræs, galanga og you namet it. “Noodle soup for breakfast”, det er hvad Josh hele tiden har fortalt børnene inden vi tog afsted at de nok skulle få. Og de elsker det og slubrer I sig, mysli, yougurth og rugbrød er meget langt væk og de savner det ikke – endnu ihvertfald. Men nok om mad, selvom det indtil videre har fyldt en del af vores alt for korte ophold I Bangkok. Jeg vender tilbage med lidt histoirer fra Bangkok senere, for vi fik ikke taget en stor nok bid af byen denne gang . Et af mine næste indlæg jeg arbejder på er dog fra Bangkok:
Kål og kondomer i lange baner
En anmeldelese af restauranten Cabbages & Condoms, Bangkok.

No comments:

Post a Comment